گل فومی

گل فومی

 

 

خرید گل فومی 

یکی از زیباترین صنایع دستی که هر فرد با داشتن وسایلی ساده می‌تواند درست کند، گل فومی دست‌ساز در زمینه‌ی تزیین دکوراسیون می‌باشد. امروزه گل‌سازی یکی از بهترین راه‌های خلاقانه و هنرمندانه برای خانم‌ها به حساب می‌آید. ساخت گل رز فومی، از رایج‌ترین نمونه‌های درست کردن گل‌های فومی می‌باشد که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌است. اما شما می‌توانید با داشتن الگوهای گوناگون از انواع گل‌ها شروع به آموزش و ساخت آن‌ها کنید و از هنر دست خود لذت ببرید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا گام به گام با نحوه ساخت و آموزش گل فومی را مورد بررسی قرار دهیم.

گل فومی

از کاربردهای مختلف گل‌ فومی

امروزه استفاده از گل‌های مصنوعی در جنس‌های پارچه‌ای، فومی، کاغذی و… از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. امکان ندارد شما پای در جایی بگذارید و نمونه گل مصنوعی به چشمتان نیاید. از گل‌های مصنوعی با جنس فوم برای ساخت دسته گل عروسی، چیدمان دکوراسیون و زیبایی منزل، درست کردن تابلوی تزیینی، ساخت تاج گل، تل‌سر، گل‌سر و یا استفاده به عنوان تزیین درب منزل بسیار مناسب و کاربردی هستند.

وسایل مورد نیاز برای ساخت گل فوم دست‌ساز

ساخت گل مصنوعی از جنس فوم کاری بسیار ساده و در واقع کمی هیجان‌ا‌نگیز برای خانم‌ها به شمار می‌رود. برای ساخت گل‌های فومی وسایلی ساده و راحت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به راحتی از فروشگاه‌های گل‌سازی و خرازی‌ها می‌توانید تهیه کنید. این ابزارها عبارت‌اند از:

  • ورقه‌های فوم: فوم‌ها در رنگ‌های مختلف و متنوع در خرازی‌ها موجود است در صورتی که رنگ مورد نیاز خود را پیدا نکردید از فوم سفید استفاده کنید چرا که بعدها می‌توانید به رنگ‌های دلخواه خود در بیاورید. شکل نازک این ورقه‌ها گزینه‌ی خوبی برای ساخت انواع گل فوم می‌باشد.
  • قالب گلبرگ و برگچه
  • رنگ روغن یا جوهر رنگی: از این نوع رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی گلبرگ، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • چسب حرارتی
  • نوار گاترین و پرچم گل: از نوار گاترین به رنگ سبز و قهوه‌ای می‌توان برای اتصال گلبرگ‌ها و طبیعی جلوه دادن ساقه‌ی گل به کار برد. هم‌چنین در برخی از نمونه گل‌های مصنوعی برای زیبایی از پرچم در مرکز گل استفاده می‌‌کنند.
  • قیچی
  • اتو: حرارت اتو گزینه‌ی مناسبی برای حالت‌دار کردن فوم‌ها می‌باشد.
  • سایر ابزارهای مختلف گل‌سازی مانند: سیم، میله‌های مخصوص گل‌سازی برای فرم‌دهی گل.

در نظر داشته باشید در ساخت برخی از گل‌های مصنوعی مانند شکل زیر، از سیم‌های مخصوص گل‌سازی برای اتصال گلبرگ به سیم استفاده می‌کنند؛ طوری که سیم را در اندازه مناسب به پشت گلبرگ می‌چسبانند که با کمک آن به حالت دادن گلبرگ کمک می‌کند. و در آخر این سیم‌ها به کمک نوار گاترین جمع می‌شوند.

نمونه گل فومی

نحوه ساخت گل‌های فومی به صورت مرحله به مرحله

گل فومی، از هنرهای دست‌ساز جذابی است که یادگیری آن؛ باعث می‌شود تا گل و دسته گل‌های بی‌نظیری برای خود و دوستان درست کنید و به آنها هدیه دهید. در این بخش دستورالعمل‌های گام به گام (با تصاویر) در مورد چگونگی یکی از آسان‌ترین مدل‌های گل‌سازی با فوم را برای شما ارائه داده‌ایم.

مرحله ۱: در این مرحله شما با استفاده از الگوی مورد نظر خود، بر روی ورقه‌های فومی قرار داده و به وسیله‌ی قیچی در سایزهای مختلف، کوچک و بزرگ، برش دهید. (شما می‌توانید از دست خود برای الگوی گلبرگ به صورت اشک نیز استفاده کنید. نیازی به یکنواخت بودن گلبرگ‌ها نیست؛ زیرا گلی که می‌خواهید درست کنید و گلبرگ‌ها از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند.)

مرحله ۲: انتخاب رنگ فوم به سلیقه‌‎ی شما می‌باشد. هر چه تعداد گلبرگ‌ها بیشتر باشد گل فومی شما بزرگ‌تر جلوه خواهد کرد. بعد از برش گلبرگ‌ها برای رنگ کردن می‌توانید از پنبه یا ابری نرم آغشته به رنگ روغن یا جوهر رنگی استفاده نمایید و به آرامی لبه‌های گلبرگ را با توجه به سلیقه خود رنگ کنید.

آموزش گل فومی

مرحله ۳: در این مرحله برای این که لبه‌های گلبرگ شما از سادگی درآید و حالت‌دار شود، ساده‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از اتو است. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید، نمونه گلبرگ‌های آماده را بر روی حرارت ملایم اتو قرار داده و با انگشت اشاره و یا ابزار مخصوص گل‌سازی تمام گلبرگ‌ها را حالت‌دار و نازک کنید. (بهتر است در این مرحله یکی یکی گلبرگ‌ها را حالت دهید چرا که فوم زود سرد می‌شود.) علاوه بر آن می‌توانید از یک ابزار حرارتی نیز استفاده کنید، کف ابزار گرم شده را روی الگوی برش زده قرار دهید تا روی گلبرگ‌ها و برگچه‌ها، رگه‌هایی واقع‌گرایانه به چشم بخورد؛ اگر الگوی خاصی ندارید مطابق تصویر زیر می‌توانید از سوزن یا میله‌های نازک مخصوص گل‌سازی برای طرح رگه‌ها استفاده کنید.

مراحل ساخت گل فومی

مرحله ۴: اگر گل مورد نظر شما به پرچم نیاز دارید می‌توانید از پرچم‌های مخصوص گل در رنگ‌های زیبا و متنوع استفاده کنید. پرچم‌ها را در تعداد مورد نیاز خود به دور ساقه مصنوعی بپیچید سپس مانند تصویر گلبرگ‌های آماده را به دور ساقه و پرچم با استفاده از چسب حرارتی بچسبانید طوری که پرچم‌ها در مرکز گلبرگ قرار گیرند. (در ساخت برخی از گل‌ها از جمله؛ گل رز فومی که به پرچم گل نیازی نیست، می‌توانید گلوله‌ای از جنس خمیر چینی تهیه نمایید و گلبرگ‌های مدنظرتان را با چسب حرارتی به دور آن بچسبانید.)

گام به گام اموزش گل فومی

مرحله ۵: داشتن فوم سبز برای برگ‌های گل گزینه‌ی مناسبی می‌باشد، اما اگر فوم رنگی نداشتید می‌توانید از فوم سفید به کار برده و رنگ سبز روی آن بزنید و همانند گلبرگ‌ها با استفاده از اتو حالت‌دار کنید. در نهایت با نوار گاترین سبز یا به رنگ قهوه‌ای برگ‌ها را به ساقه متصل نمایید. علاوه بر آن می‌توانید ادامه نوار گاترین را تا انتها بپیچید تا ساقه یک‌دست شود.

آموزش گل فومی2

مزایای استفاده از گل‌های فومی

درست است که گل‌های مصنوعی یا فومی جای گل‌های طبیعی با رایحه‌ی دل‌نشین را نمی‌گیرند، اما جذابیت و زیبایی خاصی به محیط مورد نظر شما می‌بخشد؛ چه بسا این زیبایی کار دست خود شما باشد لذتی وصف‌نشدنی درونتان ایجاد می‌کند. این گل‌ها علاوه بر تزیین دکوراسیون خانه و اداره، نیاز به مراقبت کمتری دارند. برای تهیه و حتی ساخت آن‌ها نیاز به هزینه بالا نیست و دارای طول عمر زیادی می‌باشند. قابلیت شست و شوی گل‌های مصنوعی و فومی از مزایای برتر آن‌ها به شمار می‌رود.

کلام آخر

با برخورداری از الگوهای متنوع از سایر گل‌ها، با مراحل ذکر شده به راحتی می‌توانید تعداد بیشتری گل‌های فومی جذاب درست کنید تا به یک دسته گل بسیار زیبا و هنرمندانه تبدیل شود.

 

گل مصنوعی چیست؟

گل مصنوعی در تزیین خانه جایگاه ویژه ای دارد. به دلیل اینکه شرایط نگهداری آن راحت تر از گل طبیعی می باشد و همچنین قیمت پایین تریی نسبت به گل طبیعی دارد و یکی از پرطرفدارترین محصولات تزیینات خانه می باشد. تنها استفاده از گل مصنوعی برای تزیین خانه اهمیت زیادی ندارد. بهتر است گلی که استفاده می کنید گلدان زیبا و شیکی داشته باشد. معمولا گل های مصنوعی دارای انواع مختلفی می باشند که ما می خواهیم در این مطلب شما را با انواع آن ها آشنا کنیم.

گل مصنوعی به تقلید از گل های طبیعی ساخته می شود. به دلیل اینکه مانند گل های طبیعی به نور و دمای خاصی نیاز ندارد شرایط نگهداری آن راحت است و در هر جای منزل می توان به عنوان تزیینات از آن استفاده کرد. به طور کلی می توان گفت که گل مصنوعی ماکتی از گل های طبیعی می باشد.

گل مصنوعیانواع گل مصنوعی

گل مصنوعی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها در بخشی از تزیینات منزل نقش دارند. در ادامه شما را با برخی از انواع گل ها آشنا خواهیم کرد.

۱٫ گل فومی

یکی از پرطرفدارترین گل های مصنوعی گل فومی می باشد. که بسیاری از افراد برای تزیین منزلشان از این نوع گل استفاده می کنند. ساخت این گل با استفاده از ورق های فومی می باشد و برخی از افراد با استفاده از الگو انواع گل را با فوم می سازند و به بازار ارائه می دهند. از جمله دلایلی که این گل ها پرطرفدار هستند این است که قابل شست و شو می باشند، ضد حساسیت هستند، تنوع رنگی بالایی دارند، سبک هستند.

گل فومی

۲٫ گل پلاستیکی

امروزه در بازار گل مصنوعی پلاستیکی زیادی وجود دارد که بسیاری از آن ها بی کیفیت هستند. گل های پلاستیکی بی کیفیت از دور کاملا مشخص هستند که پلاستیکی و مصنوعی می باشند. اما برخی از این نوع گل ها هستند که تا لمس نکنید متوجه نخواهید شد که مصنوعی هستند. برای خرید چنین گل های با کیفیت باید به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید. این گل ها معمولا بیشتر برای پذیرایی و نشیمن مناسب می باشند زیرا طرح ها و رنگ های متنوعی دارند و شما می توانید با توجه به دکوراسیون منزلتان آن را انتخاب نمایید.

گل پلاستیکی
۳٫ گل نمدی

امروزه نیز برخی از افراد هستند که به گل های نمدی علاقه زیادی دارند و از آن ها در تزیینات منزلشان استفاده می کنند. این گل ها با استفاده از نمد ساخته می شود و بیشتر برای اتاق های کودکان و نوزادان مورد استفاده قرار می گیرند.

گل نمدی

۴٫ گل کاغذی

گل های کاغذی یکی دیگر از انواع گل مصنوعی می باشد که معمولا از کاغذهای کشی و ساده درست می شود. برای تزیینات خانه مناسب نمی باشند زیرا بیشتر آن ها قابل شست و شو نمی باشند و با کثیف شدن آن ها زیبایی گل ها از بین می رود. امروزه از این نوع گل ها در تزیینات برخی از جشن ها مانند تولد به عنوان تم استفاده می شود.

گل کاغذی۵٫ گل چینی

گل چینی یکی از انواع گل مصنوعی می باشد که طرفداران زیادی دارد. از زمان قدیم برای تزیینات منزل مورد استفاده قرار می گیرد. این گل های چینی معمولا از نشاسته و چسب چوب و … ساخته می شود. به دلیل قابل شست و شو بودن و زیبایی که دارند بیشتر در دکوراسیون منزل استفاده می شوند.

گل چینی
۶٫ گل پارچه ای

این نوع گل مصنوعی از قدیمی ترین گل های مصنوعی می باشد که امروزه کمتر از آن ها استفاده می شود. معمولا جنس این نوع گل ها از پارچه می باشد. از جمله پارچه هایی که برای ساخت گل های پارچه ای استفاده می شود پارچه های ساتن، مخمل و ابریشم می باشد.

گل پارچه ای
۷٫ گل چرمی

گل چرمی نیز از جمله گل مصنوعی می باشد که با پارچه های چرمی ساخته می شود. این گل ها مناسب برخی از خانه هایی هستند که دکوراسیونی خاص دارند. به عنوان مثال این گل ها برای خانه هایی که مبلمان چرم دارند مناسب است.

گل چرمی
مزایای استفاده از گل مصنوعی

استفاده از گل مصنوعی در تزیینات منزل مزایای زیادی دارد. به همین دلیل بیشتر افراد از این نوع گل ها در تزیینات منزلشان استفاده می کنند. در ادامه به برخی از مزایای آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • عمر زیادی دارند
  • قیمت پایین تری نسبت به گل های طبیعی دارند.
  • به مراقبت کمتری احتیاج دارند.
  • تنوع رنگی بالایی دارند.
نحوه تمیز کردن گل های مصنوعی

یکی از بزرگ ترین دغدغه خانم ها این است که چگونه گل مصنوعی را تمیز کنیم تا زیبایی اولیه خود را از دست ندهد. ما در این مطلب برخی از راه های تمیز کردن گل مصنوعی را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • تمیز کردن با دستمال نمناک

برای پاک کردن گل مصنوعی می توانید از دستمال نمناک استفاده کنید. اما باید قبل از پاک کردن به جنس گل و نوع آن توجه نمایید تا نم بودن دستمال آسیبی به زیبایی گل نزند.

  • تمیز کردن با سشوار

برای پاک کردن گرد و غباری که روی گل مصنوعی می نشیند می توانید از سشوار استفاده نمایید. برخی از گل ها هستند که با باد گرد و غبار روی آن ها از بین می رود. شما می توانید با گرفتن باد سرد سشوار در فضای باز اقدام به تمیز کردن گل هایتان نمایید.

  • تمیز کردن با شست و شو

برخی از گل های مصنوعی هستند که قابل شست و شو می باشند. شما می توانید برای تمیز کردن چنین گل هایی از آب استفاده نمایید و با آب ولرم این گل ها را بشویید. اما باید در هنگام شست و شو دقت کنید که آب زیادی به قسمت هایی که چسب زده شده است نزنید تا موجب باز شدن چسب های گل ها شود. همچنین نباید از وایتکس برای تمیز شدن گل ها استفاده کنید.

  • تمیز کردن با قلم مو

برخی از گل های مصنوعی به دلیل اینکه ریز هستند تمیز کردن آن ها کار راحتی نیست. با هر وسیله ای نمی توان گرد و غبار روی آن ها را پاک کرد. برای چنین گل مصنوعی می توانید از قلم مو استفاده کنید و با قلم مو به آرامی قسمت هایی از گل که گرد و غبار دارد را پاک کنید.

مطالب مرتبط

خرید هدیه

کادوی ولنتاین

هدیه شب یلدا

هدیه سازمانی

هدایای تبلیغاتی

هدیه روز مادر

هدیه روز زن