جستجو

آجیل شب یلدا چیست؟ 4 خوراکی اصلی شب چله چه چیزهایی هستند؟

آجیل شب یلدا

آجیل شب یلدا چیست؟  4 خوراکی اصلی شب چله چه چیزهایی هستند؟

آجیل شب یلدا از جمله محبوب ترین خوراکی هایی است که مصرف آن در چله نشینی آخرین روز پاییز در بین ایرانیان رایج است. شب یلدا (شب چله)، یکی از جشن‌های باستانی است که توسط ایرانیان در روزهای آخر پاییز برگزار می‌شود. در این شب، اعضای خانواده در خانه بزرگتر فامیل جمع شده و با صرف آجیل و میوه‌های زمستانی از جمله هندوانه و انار، به یاد ماندنی ترین شب‌ نشینی خود را برپا می‌کنند.

آجیل شب یلدا

هدف از برپایی این جشن، گرد هم آمدن اعضای خانواده و ثبت خاطرات شاد و فراموش نشدنی در آخرین روزهای پاییز است. علی‌رغم اینکه هدف اصلی جشن شب یلدا، گردهمایی و تقویت پیوند خانوادگی است، اما حفظ سنت‌ها و آیین‌ها از جمله مصرف آجیل و میوه‌های خاص زمستانی، جذابیت و نشاط بیشتری به این مراسم می‌بخشد.

مهمترین خواص آجیل شب یلدا

آجیل بخش مهمی از تنقلات موجود در سفره شب یلدا به شمار می رود. آجیل شب یلدا مخلوط شامل تنوع گسترده ای از خشکبار و میوه های خشک می باشد. که هر کدام از آنها از خواص مخصوص به خود برخوردار می باشند. میوه‌های خشک شده موجود در آجیل شب یلدا (شب چله) از فیبر بالایی برخوردار هستند. که مصرف آن‌ها به حفظ سلامتی بدن کمک می کند.

به طور کلی، آجیل شب یلدا حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از بدن در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند. مصرف آجیل به افراد مبتلا به بیماری‌هایی چون یبوست، سرطان و افسردگی به شدت توصیه می شود. اگرچه آجیل دارای کالری بالایی است، اما با توجه به خواصی که برای بدن دارد می‌توان آن را بخشی از یک رژیم غذایی سالم دانست. باکس آجیل شب یلدا با قیمت و کیفیت مناسب به صورت حضوری و اینترنتی از فروشگاه های معتبر قابل خریداری است.

تفاوت آجیل شب یلدا با آجیل ساده

آجیل شب یلدا از لحاظ تنوع با آجیل ساده، تفاوت های قابل ملاحظه ای دارد. پک آجیل شب یلدا شامل تنوع زیادی از خشکبارهای مختلف از جمله گردو، بادام، فندق، پسته، بادام زمینی، انجیر خشک و غیره است. در حالی که تنوع آجیل ساده کمتر از آجیل مخصوص شب چله می باشد. آجیل مخصوص شب چله معمولا طعم شیرین و خوشمزه ای دارد، به طوری که ترکیبات آن با شکر یا عسل تفت داده می‌شود. از طرفی، آجیل ساده ممکن است شور یا ترش باشد و بدون افزودنی‌های شیرین کننده تفت داده شود. آجیل مخصوص شب چله به عنوان یک خوراکی خوشمزه با هدف گردهمایی اعضای خانواده در آخرین روزهای پاییز، مصرف می شود. در عوض، آجیل ساده را می‌توان در هر زمان و در مراسمات مختلف مصرف نمود. پک آجیل های شب یلدا را بعنوان کادو شب یلدا می توانید در آخرین روزهای پاییز به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های معتبر با کیفیت مناسب خریداری نمایید.

yalda night giftسوالات رایج درباره آجیل شب یلدا

  1. آجیل اصلی شب یلدا چه چیزاهایی است؟

آجیل اصلی شب یلدا شامل چهار مغز پسته، بادام، گردو و فندق است و بنا بر سلیقه‌تان می‌توانید به آن بادام هندی، انواع تخمه، کشمش و توت خشک اضافه کنید.

  1. آجیل شب یلدا در شهرهای مختلف متفاوت است؟

ترکیبات آجیل شب یلدا در شهرهای مختلف تقریبا یکسان است. ولی در برخی از استان‌ها مثل لرستان از گندم برشته، در اصفهان از گندم و شاهدانه، در گیلان از ترکیب برنج و سویا سرخ‌شده نیز در آجیل شب یلدا استفاده می‌کنند.

  1. آجیل شب یلدا را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه نه تنها در فروشگاه‌های فیزیکی، بلکه در اینترنت نیز انواع آجیل به فروش می‌رسند. مزیت خرید آنلاین آجیل شب یلدا، در ارسال سریع، تنوع محصولات و امکان مقایسه آنها است.

آجیل شب یلدا نماد چیست؟

ایرانیان مخلوط‌های مناسبتی متفاوتی را برای تمام روزهای سال در نظر می‌گرفتند. فلسفه‌ی حضور آجیل در ترکیب خوراکی‌های شب یلدا داستانی دارد که در ادامه برایتان بازگو می‌کنیم. نقل است که در زمان‌های دور دهقان‌ها و کشاورزان در پایان پاییز به مناسبت پایان فصل برداشت و شروع فصل استراحت دور یکدیگر جمع می‌شدند، مجلس ساده‌ای تدارک دیده و با آجیل و میوه‌های نگهداری شده از تابستان از خودشان پذیرایی می‌کردند. در واقع برپایی این جشن در سال‌های متوالی زمینه‌ساز شکل‌گیری جشنی باستانی به نام یلدا شد.

به عبارت دیگر می‌توان این خوراکی، یعنی آجیل را به عنوان بنیان‌گذار جشن محبوب ما ایرانی‌ها در پایان پاییز و شروع زمستان معرفی کرد. احتمالا به همین دلیل است که در نزدیکی شب یلدا زمان به‌دنبال این هستیم که آجیل خوب را از کجا بخریم؟ این یعنی حالا ترکیب آجیل شب یلدا را به عنوان یک بخش اصلی در پذیرایی این جشن به حساب می‌آوریم و به دنبال روش‌های تزیین آجیل شب یلدا هستیم.

آجیل شب یلدا و انواع آن

آجیل یلدایی دارای تنوع گسترده ای از خشکبار و تنقلات مختلف است که در ادامه قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم. برخی از آجیل‌ها و تنقلات محبوب برای شب یلدا عبارتند از:

1. آجیل چهار مغز شب یلدایی

آجیل چهار مغز شامل پسته، بادام، بادام هندی و فندق است. این نوع آجیل‌خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد. پسته منبع عالی پروتئین، پتاسیم و ویتامین‌های مختلف است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به سلامت قلب کمک می کند. بادام درختی حاوی فیبر، مواد معدنی و چربی‌های سالم است که می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. بادام هندی نیز باعث کاهش کلسترول و فشار خون می‌شود و به بهبود هضم غذا کمک می‌کند. از سوی دیگر، مصرف فندق در آجیل چهار مغز باعث تقویت حافظه و حفظ سلامت قلب می‌شود. این نوع آجیل را می توانید با کیفیت بسیار مناسب از معتبرترین فروشگاه های آجیل و خشکبار به صورت اینترنتی تهیه نمایید.

2. آجیل مشکل گشا شب یلدایی

این نوع آجیل شامل فندق، پسته، بادام درختی، نخودچی، کشمش و توت خشک است. گردو نیز می‌تواند به عنوان یکی از تنقلات در این نوع آجیل مورد استفاده قرار گیرد. انواع خشکبارهای موجود در آجیل مشکل گشا باعث بهبود یبوست، سلامت دستگاه گوارش و کمک به کاهش کلسترول بدن می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لیست آجيل يلدا قیمت می توانید به معتبرترین سایت های فروشگاهی آجیل و خشکبار در اینترنت مراجعه نمایید.

3. آجیل هفت قلم شب یلدایی

باکس آجیل شب یلدا هفت قلم شامل آجیل مشکل گشا به همراه باسلوق است. باسلوق یکی از محبوب ترین انواع شیرینی ‌ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. برای آسان تر کردن فرایند خرید می توانید آجیل بسته بندی شب یلدا را به صورت اینترنتی در سایت سفارش داده تا در کمترین زمان ممکن به دست شما برسد. سایت های فروشگاهی متعددی در کشور وجود داشته که به فروش اینترنتی آجیل شب یلدا با قیمت بسیار مناسب می پردازند.

اجیل شب یلدا به دو دسته تنقلات شور و شیرین تقسیم می‌شوند. در دسته آجیل شور می‌توان به آجیل‌هایی مانند پسته شور، بادام درختی شور، فندق شور و تخم کدو اشاره کرد. در دسته آجیل شیرین می‌توان به آجیل‌هایی مانند گردو، پسته ساده، بادام هندی ساده، بادام درختی ساده، فندق ساده، کشمش، برگه زردآلو، برگه آلو و انجیر خشک اشاره کرد. لازم به ذکر است که خرید پک اجیل شب یلدا بستگی به سلیقه شما و خانواده‌تان دارد. در برخی سایت های فروشگاهی به دلیل اعمال تخفیفات ویژه بر محصولات، فروش آجیل شب یلدا با قیمت مناسب صورت می پذیرد.

yalda night giftخرید آجیل مخصوص شب یلدا به صورت اینترنتی

خرید آجیل شب یلدا با نزدیک شدن به روزهای پایانی آذر ماه بیش از پیش افزایش می یابد. البته باید در نظر داشت که همزمان با افزایش تقاضا، کیفیت آجیل های مخصوص شب یلدا کاهش می یابد. به همین خاطر، خرید اجیل شب یلدا با کیفیت مرغوب، کار دشواری خواهد بود. قیمت آجیل یلدا تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی است. کیفیت، نوع بسته بندی و فرآوری آجیل بر قیمت آن تاثیر می گذارد. به همین خاطر در روزهای پایانی فصل پاییز شاهد افزایش قیمت ناگهانی آجیل های مخصوص شب یلدا در بازار هستیم. قبل از تصمیم گیری بهتر است که راهنمای خرید آجیل یلدای مرغوب و باکیفیت را مطالعه کرده تا بتوانید انتخاب هوشمندانه ای در این رابطه داشته باشید. بدین ترتیب می توانید خرید اینترنتی آجیل شب یلدا را با کیفیت مناسب از بهترین فروشگاه آجیل و خشکبار انجام دهید.

 

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − چهار =