هدیه شب یلدا برای عروس

جشن شب یلدا یک جشن کهن ایرانی است که از دیرباز تا کنون مردم ایران روز آخر پاییز و شب اول زمستان را جشن می گیرند و در کنار بزرگان فامیل جمع می شوند و تا دیری از شب را با خوردن شام خوش مزه شب یلدا و خوراکی ها و آجیل های مخصوص شب یلدا کنار هم می گذراندن. در هر کدام از شهر های ایران در این شب زیبا یک رسم خاصی وجود دارد که یکی از این رسم ها کادو بردن برای تازه عروس ها است در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره هدیه شب یلدا برای عروس تحقیق کنیم.

جشن کادو شب یلدا برای عروس

یکی از زیباترین جشن های ایرانی ها جشن شب یلدا است. مردم ایران هفت هزارسال است که بلند ترین شب سال را جشن می گیرند و دور هم جمع می شوند وبا خوردن انار و هندوانه و آجیل گرفتن فال حافظ و خواندن شاه نامه سر می کنند. یکی از رسم های قشنگ هدیه شب یلدا برای عروس است، این رسم از قدیم تا امروز در میان مردم بوده است. البته که هدیه شب یلدا تنها برای عروس ها نیست و به همه می توان هدیه داد.

شب یلدا و هدایای مخصوص عروس

مهم ترین سوال این است که شب یلدا برای عروس چی میبرن؟خرید کادو شب یلدا برای عروس همواره تا به امروز دارای مراسم های گوناگونی در تمام نقاط ایران بوده است. آوازه این سنت دیرینه ایرانی که در مراسم های متنوع، سبب ایجاد مهمانی های زیبا و باشکوه می شود، به گوش همه جهانیان رسیده است. یکی از مراسم هایی که ایرانیان هر ساله با آن دور یکدیگر جمع می شوند، شب یلدا یا شب چله است. بسیاری از عروس خانم ها سال اول این مراسم را در خانه خود جشن می گیرند. خانواده ها نیز موظف هستند تا هدایایی را برای عروس فراهم نمایند. هدیه شب یلدا برای عروس دقیقا از این نقطه و از این آداب و رسوم شکل گرفته است. نه تنها عروس خانمی که به خانه بخت رفته است، بلکه عروسی که عقد کرده است ولی در خانه پدر خود می باشد نیز هدیه شب یلدا دریافت می کند. در این متن بیشتر و مفصل تر در خصوص کادو و هدیه شب یلدا به عروس خانم ها صحبت خواهیم نمود.

چرا در شب یلدا برای عروس کادو می برند

به گفته تاریخ نگاران فلسفه این آیین برای تکریم دختری است که پیامبر عشق را به خانواده ای جدید که گرمی مهر مادرانه را به شب سرد مرد زندگیش هدیه می دهد. در زمان های قدیم دختر و پسر های نامزد کرده در ایام نامزدی تا شب عروسی اجازه باهم بودن را نداشتند و این جشن های زیبا بهانه ای میشد که به وصلی کوتاه ولی شیرین برسند. بردن کادو شب یلدا برای عروس هم به شادباش همین وصل کوچک بود.

رسم کادو شب یلدا برای عروس در قدیم

کادو شب یلدا برای عروس

در زمان های قدیم رسم بود برای عروس طبق کشان راه می انداختند و روی طبق ها را با ترمه و اطلس قرمز و صورتی می پوشاندن. طبق ها را از خوراکی های شب یلدا و شام یلدا پر می کردند که این خوراکی ها عبارتند از: هندوانه، انار، کله قند، شیرینی، آجیل و شام عروسی که در بیشتر شهر ها رسم بود خورشت فسنجان برای عروس می بردند. و برای عروس کادو مانند:لباس زمستانی، شال و کلاه زیبا، طلا مانند دستبند، گوشواره، انگشتر و گردنبند. البته طلا در آن زمان ارزان تر از امروز بوده است و برای بیشتر خانواده ها طلا خریدن دشوار نبود. زنان فامیل طبق ها را روی سرشان می گذاشتند و خواننده ای  همراه ساز و آواز کوچه را پر از سرور می کردند. داماد باید این کاروان را به در خانه عروس می برد تا کادو ها و طبق ها را پیش کش نوعروس خود بکند. تازه عروس نیز به همراه مادرش برای آمدن آقای داماد و خانواده اش سفره شب یلدا را آماده و تزئین می کنند و خوراکی های خوش مزه و گل و اشیاء تزئینی زیبا بر سفره قرار می دادند. هرچه سفره زیبا تر و باسلیقه تر چیده می شود نشانه ذوق عروس نسبت به این مهمانی بود.

برای اطلاعات از جدیدترن کادو ولنتاین بخوانید.

تفاوت هدیه شب یلدای عروس در رسوم و آیین های مختلف

همانطور که میدانید، برای ازدواج کردن و حتی مراسم هایی مانند بردن کادو شب یلدا برای عروس نیز رسوم و آداب خاندان و یا قوم و قبیله ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در ایران قومیت های متنوعی مانند لر و کرد و بلوچ و فارس و ترک و …. زندگی می کنند. به همین دلیل می توانیم در شب یلدا رسوم مختلفی را در سراسر ایران مشاهده نماییم. تفاوت فرهنگ ها و تفاوت رسوم، سبب تفاوت در نوع برگزاری مراسم شب یلدا برای عروس نیز خواهد شد. نه تنها نوع برگزاری مراسم، گاهی در خرید کادو شب یلدا برای عروس نیز تاثیر گذار خواهد بود. اما در حالت کلی هدیه اصلی، هدیه ای بسیار ارزشمند و گرانبها خواهد بود. شما نیز می توانید با توجه به رسوم خود برای عروستان پیشکشی را در نظر بگیرید و این آیین را به روش صحیح قوم و قبیله خود به جای آورید.

شب یلدا هدیه چی بخریم

متاسفانه امروزه دیگر از آن طبق کشان و ساز و دوهل خبری نیست امروزه شام شب یلدای عروس خیلی تشریفاتی شده است و این تشریفات برای بعضی از خانواده ها سخت است. امروزه برای تزئین سفره یلدا برای عروس وسیله های زیبا ی زیادی استفاده می کنند مانند حکاکی روی هندوانه، کیوی، لبو، پرتقال،سیب، انار و موز. شمع های به شکل انار و هندوانه و مرغ های آمین که زیبایی خاصی  به سفره یلدای عروس می دهد. کادو شب یلدا برای عروس های امروزی شامل طلا ، پارچه، کله قند تزئین شده، دسته گل زیبا، پالتو یا کفش زمستانی، شیرینی وپشمک تزئین شده و  دیوان حافظ که در سبد های زیبا می چینند و همراه میوه های رنگا رنگ برای عروس می برند. بعضی وقت ها به عروس کادو نقدی می دهند که هرچیزی که دوست دارد را خریداری کند.

انواع کادو برای شب یلدا مخصوص تازه عروس ها

شما می توانید برای هدیه شب یلدا برای تازه عروس خودتان محصولات متنوعی را با توجه به نیاز و علاقه عروس تهیه نمایید. از دیرباز تا به امروز محصولاتی مانند انواع سکه و طلا، انواع ظروف گران قیمت و زیبا، انواع محصولات تزیینی منزل و … به عنوان کادوی اصلی تهیه می شده است. امروزه نیز این موارد، اصلی ترین کادو هایی هستند که می توانید برای عروستان تهیه کنید و با دیزاینی زیبا به او تقدیم نمایید. از طرفی تنها با کادو اصلی نمی توانید این مراسم را به پایان برساند. با توجه به رسوم مختلف می توانیم هدایای جانبی بسیاری را نیز مشاهده کنیم. این موارد در زمره کادوی شب یلدا برای عروس به صورت فرعی قرار میگیرند. با در نظر داشتن بودجه مالی خود و با توجه به نیاز عروس می توانید برای خرید این محصولات که در لیستتان موجود است اقدام کنید.

دسته بندی هدایای خریداری شده برای عروس

در حالت کلی در دسته بندی کادو شب یلدا برای عروس میتوانیم به دو مورد کادو اصلی و کادو فرعی اشاره کنیم. همانطور که در پاراگراف قبل عنوان نمودیم، کادوی اصلی گران قیمت و بزرگ تر از باقی کادو ها است. اما هدیه ی شب یلدا برای عروس در همین یک قلم نمیگنجد. هدیه های فرعی نیز برای عروس خریداری می شود. از مهمترین موارد می توانیم به گزینه های زیر اشاره کنیم:

  • ظرف آجیل
  • ظرف میوه
  • ظرف شیرینی
  • ظرف شکلات
  • ظرف انار و هندوانه و لبو
  • لباس زمستانی یا پارچه ها زمستانه
  • کله قندهای تزیین شده
  • کدو تنبل تزیین شده
  • سبد و یا دسته گل در صورت لزوم

با در نظر داشتن این لیست می توانید بهترین محصولات را تهیه نمایید و عزیزانتان را در این شب خاص خرسند کنید. در نظر داشته باشید در زمان خرید به بهترین ویژگی ها و بهترین محصولات موجود توجه نمایید تا با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین محصول را تهیه کنید.

میز شب یلدا و تزیینات متنوع آن

بسیاری از خانواده ها روش های مجللی برای چیدمان هدایای شب یلدا برای عروس را در نظر میگیرند. یکی از روش هایی که می توانیم به آن اشاره کنیم، چیدمان میز مخصوص شب یلدا است. معمولا برای این چیدمان تمی را انتخاب می کنند. یکی از تم های مطرح، تم انار و یا هندوانه است. این دو میوه، میوه های اصلی شب یلدا است که برای مهمانان بر روی میز چیده می شود. بسیاری از افراد به عنوان دیزاینر ها، در طول شب یلدا، چندین میز مخصوص هدیه عروس را تزئین می کنند. این نوع چیدمان و دیزاین در شهر های مختلف ایران تا به امروز رواج داشته است. در این حالت بردن کادو شب یلدا برای عروس، حالتی زیباتر و مجلل تر را به خود اختصاص خواهد داد. از طرفی نوع چیدمان محصولات، میوه آرایی و طرز چیدمان آجیل شب یلدای عروس و … زیبایی سفره و یا میز هدیه شما را دو چندان خواهد نمود.

هدیه شب یلدا برای عروس را چه کسی تهیه می کند؟

همانطور که عنوان نمودیم رسوم برای خرید و تهیه هدیه شب یلدا عروس در مرز و بوم های مختلف، متفاوت و متنوع است. اما در ایران از دیرباز تا به امروز رسم بوده است که اگر دختری ازدواج کرده باشد و به خانه شوهر رفته باشد، هزینه های خرید کادو با پدر و مادر دختر خواهد بود. از طرفی نیز اگر دختر در زمان عقد به سر می برد و هنوز به خانه خود نرفته است، هزینه های خرید کادو و… با پدر و مادر داماد خواهد بود. از طرفی نیز در نظر داشته باشید گاهی مادر ها و پدر ها از هر دو سمت برای خرید کادو شب یلدا برای تازه عروس اقدام می کنند. این مورد کاملا بستگی به علاقه آن ها خواهد داشت. شما نیز میتوانید برای خوشحال نمودن عزیزان خود برای خرید کادو و هدیه شب یلدا برای عروس خودتان اقدام نمایید و لیستی از مهمترین محصولات برای عدم فراموشی، تهیه کنید.

تهیه لیست برای خرید کادو شب یلدای عروس

ممکن است بعد شنیدن نام کادوی شب یلدا برای عروس کمی استرس بگیرید و نگرانی در شما موج بزند. در این حالت بزرگترین نگرانی شما در خصوص فراموش کردن اقلام مهم میز شب یلدای دخترتان و یا عروستان است. در این حالت دیگر نگران نباشید و همین الان یک برگه بردارید و با قلم و با خطی خوانا مهمترین محصولاتی را که باید تهیه نمایید، در آن بنویسید. این لیست به شما کمک می کند تا در زمینه قیمت گیری محصولات بدون نقص عمل کنید. از طرفی نیز دیگر لازم نیست نگران فراموش کردن اقلام کادو برای شب یلدای عروس خود باشید. از طرفی با این لیست می توانید با نهایت صبر و شکیبایی عمل کنید و زیبا ترین میز را برای عزیزانتان که تازه ازدواج کرده اند بچینید. بهتر است برای مقرون به صرفه تر بودن اقلام این میز، از زیاده روی بپرهیزید و بعد از بررسی قیمت بهترین هدیه برای شب یلدا عروس خود را تهیه نمایید.

تزئینات جزئی آجیل و میوه آرایی به عنوان هدایای شب یلدای عروس

میوه آرایی و تزئینات آجیل توسط بسیاری از هنرمندان به صورت جداگانه انجام می پذیرد. گاهی ظرف های طبقه بندی شده و یا استوانه های شیشه ای را برای تزئین آجیل شب یلدا برای عروس مورد استفاده قرار می دهند.در هنگام خرید آجیل شب یلدا برای عروس به تازه بودن و کیفیت آن اهمیت دهید. از طرفی نیز عروسک ها و گیفت های متنوعی را در کنار و یا داخل ظرف ها قرار می دهند تا زیبایی این تزئینات را دو چندان نمایند. بسیاری نیز به سادگی علاقه مند هستند و ظروف و تزئینات ساده تر اما شیک تری را می پسندند. میوه آرایی نیز در این فصل بر روی میوه های پاییزی مانند خرمالو، هندوانه، انار و پرتقال و … صورت میپذیرد. باز هم با توجه به سلیقه فرد سفارش دهنده، می توانیم نمونه های متنوعی از میوه آرایی را در دسته کادو شب یلدا برای عروس مشاهده کنیم. شما نیز می توانید تنها برای میوه آرایی و یا تزئینات جزئی دیگر از هنرمندان خبره در این زمینه استفاده نمایید.

بزرگ ترین کادو شب یلدا برای عروس چه چیزی می تواند باشد؟

همانطور که عنوان نمودیم با توجه به نوع یلدا، گاه پدر و مادر عروس و گاه پدر و مادر داماد باید برای بردن کادو شب یلدا برای عروس اقدام نمایند. به همین دلیل هر فرد با توجه به بودجه مورد نظر خود می تواند هدایای بسیار زیادی را انتخاب و خریداری کند. گاهی ممکن است خرید طلا برای عروس خانم ها به عنوان اندوخته و پس انداز کار معقولی باشد. گاهی نیز ممکن است وسیله ای که عروس و داماد به آن نیازمند هستند، بهترین هدیه باشد. معمولا در تمامی شهر های ایران از فرش دستباف، خرید طلا، لوازم برقی منزل، لوازم دکوری گران قیمت و انواع محصولات دیگر به عنوان کادو شب یلدا برای عروس استقبال می کنند. شما نیز می توانید با در نظر داشتن بودجه خود برای خرید بهترین هدیه بعد از کمی تفکر و یا برای سفارش تزئینات مورد نظر بعد از بررسی های لازم اقدام نمایید.

yalda night giftهزینه و قیمت هدیه شب یلدا برای عروس

قیمت یکی از مولفه های مهم در زمان خرید هر محصولی است. امروزه قیمت محصولات و مواد غذایی، روز به روز در حال افزایش هستند. دلایل متنوعی مانند دلایل اقتصادی و حتی دلایل سیاسی بر روی قیمت این محصولات تاثیر گذار هستند. همچنین رفته رفته هزینه دریافت شده برای تزئینات و چیدمان میز شب یلدا افزایش خواهد داشت. بسته به بودجه شما می توانیم نمونه میز یلدای معمولی، متوسط و گران قیمت را به عموم مشتریان معرفی نماییم. در میزان معمولی، آجیل و میوه و هدیه شب یلدا برای عروس دارای قیمت پایینی خواهند بود و تمام افراد توانایی خرید آن را خواهند داشت. در رنج متوسط، آجیل های معمولی تر و میوه های مناسب تری خریداری خواهند شد و بیشتر فوکوس خرید کننده بر روی خرید اصل هدیه یلدای عروس خواهد بود. شما می توانید بعد از بررسی موارد متنوع و بعد از بالا و پایین نمودن قیمت ها و بودجه ها به تعادل مورد نظر خود برسید.

خرید کادو شب یلدا برای عروس به روش اینترنتی

امروزه روش خرید اینترنتی از سایت های مطرح و مشهور، راه حل بسیاری از خریداران است. با این روش خریداران در مدت زمان بسیار کوتاهی و بعد از بررسی های متعدد بهترین محصول و هدیه را تهیه خواهند نمود. در زمینه خرید اینترنتی کادو شب یلدا برای عروس خود، بهتر است کمی دقت نمایید. با شرایط اقتصادی موجود، بهتر است به فکر افراد سودجو باشید. در این حالت، در زمان خرید کادو برای عروستان، که هزینه بسیار بالایی را در بر خواهد داشت، بهتر است با دقت بیشتری عمل نمایید. از سایت های مطرح در این زمینه کمک بگیرید و بعد از اطمینان از اعتبار سایت برای خرید نهایی اقدام نمایید. در این حالت خرید اینترنتی کادو شب یلدا برای عروس شما مبحث معقولی خواهد بود و به سرعت بالا و بعد از بررسی قیمت های موجود در بازار می توانید بهترین محصول را خریداری نمایید. بهتر است تنها برای خرید هدیه از طریق سایت های معتبر اقدام کنید.

چه زمانی برای سفارش تزیینات اجیل و یا خرید ملزومات هدیه شب یلدا برای عروس اقدام نماییم؟

زمان بندی یکی از مهم ترین و اصلی ترین مباحثی است که باید به آن توجه داشته باشید. شب یلدا بلندترین شب سال و آخرین شب پاییز است. به همین دلیل از اوایل آبان و یا آذر می توانید برای خرید اینترنتی محصولاتی که به آنها نیاز دارید، اقدام کنید. این زمان بندی به شما کمک می کند تا بتوانید در زمان معین محصولات مورد نیاز خود را از آنلاین شاپ های معتبر تحویل بگیرید و خود را برای شبی به یادماندنی آماده کنید. در نظر داشته باشید خرید انواع اکسسوری شب یلدا و خرید دیوان حافظ و قرار دادن آن در لیست کادو شب یلدا برای عروس فراموش نکنید.

yalda night giftحرف آخر

با توجه به مواردی که عنوان نمودیم، حال خوب میدانید که اگر مادر عروس هستید و یا مادر داماد، در چه زمانی باید برای خرید کادو شب یلدا برای عروس اقدام نمایید. همچنین دریافتید که بهتر است لیستی از بهترین و زیبا ترین و مورد نیازترین محصولات را یادداشت کنید. در این حالت هیچ کدام از محصولات از قلم نخواهند افتاد و می توانید بهترین شب را برای عزیزانتان رقم بزنید.

امروزه با شلوغی بازارها و آمدن بیماری  کرونا خرید کردن برای شب یلدا بسیار سخت شده است. خوشبختانه فروشگاه رابین لند با داشتن بهترین کادو شب یلدا برای عروس و داماد ها و ارسال به تمام نقاط کشور  از طریق آنلاین  این مشکل را حل کرده است. فروشگاه رابین لند در هفت روز هفته ۲۴ ساعت در خدمت تمام مشتریان عزیز است. خرید زیبا با قیمت مناسب را با فروشگاه رابین لند تجربه کنید.

درباره بهترین کادو ولنتاین به مادر بیشتر بدانید.

مطالب مرتبط:

خرید کادو تولد

کادو ولنتاین

هدیه شب یلدا

هدیه سازمانی

هدایای تبلیغاتی

خرید جاعودی

خرید جعبه موزیکال

کادو روز مادر

هدیه نوروز