جستجو

ساخت تخته نرد با چوب درختان

ساخت تخته نرد با چوب درختان

تخته نرد از جنس چوب را طی مراحل به خصوصی تولید می کنند. برای ساخت و آماده سازی این بازی و صفحات مرغوب آن ابتدا باید اجزای تشکیل دهنده این بازی را تهیه کنید، برای این منظور انواع جنس چوب های مرغوب و استاندارد به کار می روند. پس از تهیه چوب ها باید ابعاد مناسب صفحات را به نسبت یکدیگر بر روی چوب ایجاد کنید. سپس چوب ها را در کارگاه به خوبی برش می زنند و آماده برای اتصال می کنند. در مرحله بعدی یک تخته نرد از جنس چوب آماده می شود که به صورت خام ارائه می شود و رنگ آمیزی و پرداخت آن انجام نشده است. در مرحله بعدی در صورت درخواست مشتری بر روی این وسایل نقش و نگار هایی حک می شود که زیبایی آن را چندین برابر می کند.

نکته های جالب در مورد بازی تخته نرد

نکته های جالب در مورد بازی تخته نرد

تخته نرد از جنس چوب، تاثیر به سزایی بر روح و روان افراد دارد و فکر افراد را باز تر می کند. شما می توانید از این تخته که یکی از لوازم اصیل ایرانی به شمار می رود، به عنوان لوازم تزیینی منزل خود نیز استفاده کنید. تخته نرد از جنس چوب به روز های ماه های تقویمی آیین زرتشتی مرتبط می شود. هر یک از مدل های تخته نرد، طرز بازی یکسانی دارند. نقطه آغاز استفاده از این بازی، به دوران ساسانیان در ایران باز می گردد. البته برخی از هندو ها سعی دارند این بازی را متعلق به هندوستان کنند و برای آن در کشور خود پیشینه تاریخی بسازند. البته در هندوستان نیز مانند ایران استفاده از این بازی رایج بوده اما ایرانیان آغاز کننده استفاده از این بازی بوده اند.

راهنمای کامل برای تهیه تخته نرد

بیشتر بخوانید: عوامل موثر بر قیمت تخته نرد

تخته نرد از جنس چوب بازتابی از روز و سال و ماه است. هر یک از خانه های موجود در این بازی یکی از روز های سال را نشان می دهند و انسان در بین روز های سال در گردش است. یکی از مهم ترین نکات در خصوص تخته نرد، بازتابی است که از روز های سال در آن انجام می شود. همچنین در ساخت و تولید این تخته ها اغلب از طرح های تخت جمشید و نقش و نگار های ایرانی استفاده می شود که این بازی را فاخر تر و باشکوه تر می کند. شما می توانید تخته نرد را با جنس چوب انتخابی خود خریداری کنید. هر یک از مدل های چوب به کار رفته در ساخت تخته نرد، قیمت به خصوصی دارند و قیمت نهایی محصول را نیز تغییر می دهند. شما می توانید از تخته نرد استفاده های بسیاری داشته باشید. برخی از این وسیله به عنوان هدیه و سوغات استفاده می کنند و آن را به یکدیگر هدیه می دهند.

بازی تخته نرد چه اثر هایی روی ذهن دارد؟

تخته نرد از جنس چوب  بی شک آثار مثبتی در ذهن شما بر جای می گذارد. استفاده از این بازی، برای هر فرد مزایای بسیاری دارد. اگر فرزندان شما در منزل از این بازی استفاده کنند، مهارت ریاضی آن ها بیش تر می شود. چون در هر بار تاس اندازی باید عدد تاس را اندازه گیری کرده و بر این اساس مهره ها را در خانه ها حرکت دهند. همچنین از آن جا که اغلب برای تعیین یک استراتژی در طول بازی از فکر خود کمک می گیرند، ذهن آن ها عملکرد بهتری پیدا می کند. تخته نرد از جنس چوب یکی از بازی های فکری سنتی است که در کشور ما وجود دارد. این بازی، به جمع های خانوادگی شما صفا و صمیمیت می بخشد و یک سرگرمی عالی در این دور همی ها محسوب می شود. در خرید تخته نرد باید به وجود کیف های حمل با روکش مخملی داخلی در آن ها توجه کنید. وجود روکش های مخملی در داخل کیف از هر گونه آسیب و ضربه به تخته نرد جلوگیری می کند. بهتر است بهای بیش تری در وجه این تخته ها پرداخت کنید تا جنس چوب آن ها مورد تایید باشد.

سخن پایانی

استفاده از انواع و اقسام بازی های چند نفره در جمع های بزرگ و کوچک از قدیم تا کنون در کشور ما رواج داشته است. تخته نرد نیز یکی از این ابزار پر استفاده در کشور ما است که همیشه در جمع های خانوادگی و دوستانه جایگاهی خاص داشته است. اگر می خواهید تخته نرد شما کیفیت لازمه را داشته باشد، باید چوب های با کیفیتی را برای ساخت این وسیله در نظر بگیرید. همچنین خرید انواع میز های کوچک برای سهولت در انجام بازی توصیه می شود.

مطالب مرتبط

خرید کادو تولد

کادوی ولنتاین

هدیه شب یلدا

هدیه سازمانی

هدایای تبلیغاتی

خرید جاعودی

خرید جعبه موزیکال

کادو روز مادر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =