جستجو

قوانین تخته نرد برای حرکت مهره ها

قوانین تخته نرد برای حرکت مهره ها

قوانین تخته نرد برای حرکت مهره ها می گوید که اگر مهره ها روی یک میله بمانند و نمی توانند وارد یک نقطه شوند بازیکن نوبت خود را می بازد. بازیکن تا زمانی که مهره ها را از زمین خارج نکند نمی تواند قطعه دیگر را حرکت دهد. زمانی که بازیکن برخی از مهره های خود را وارد کند و به مقدار دیگری از مهره های آن باقی مانده باشد نوبت خود را از دست می دهد. بازیکن همچنین ممکن است انتخاب کند که همان مهره را دو بار منتقل کند، به شرطی که هر حرکت در یک نقطه باز باشد. زمانی که تاس جز بیاید باید دو بار بر روی عدد تاس بازی شود.

زدن در بازی تخته نرد

زدن در بازی تخته نرد

زمانی که در یک نقطه باز یک مهره مخالف وجود داشته باشد یک ضعف بزرگ است، بنابراین اگر مهره در آن نقطه منتقل شود مهره برکنار می شود و مهره مخالف بر روی میله می ماند. اگر بازیکن بر روی میله چند مهره دارد باید مهره ها را مجددا وارد صفحه اصلی حریف کند. با دو تاس و حرکات مهره مورد نظر به نقطه باز می توان آن را در صفحه اصلی حریف منتقل کرد.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت و خرید تخته نرد با کیفیت به وبسایت رابین لند مراجعه کنید.

قوانین تخته نرد برای حرکت مهره ها می گوید که بازیکنی که تاس دو عددی برابر بیاورد به آن جفت می گویند و در صورتی که بازیکن جفت ۴ عدد بیاورد باید هر دو عدد را حرکت دهد.

تحمل کردن در بازی تخته نرد زمانی بازیکن می تواند مهره ها را از صفحه خود خارج کند که تمام مهره ها در صفحه خانه او باشد. شما با شماره تاس و مهره ای که بر روی آن قرار دارد می توانید فرایند خارج کردن مهره ها را انجام دهید. اما اگر با این اوصاف بازیکن قادر به خارج کردن مهره های خود نباشد می تواند از مهره های خانه قبلی کمک بگیرد و مهره خانه قبلی را بازی کند.  

دبل ها در نحوه بازی تخته نرد

قوانین تخته نرد برای حرکت مهره ها مهمترین موضوع در بازی تخته نرد است. برای افزایش سهم در نقطه ها از مکعب مضاعف استفاده می شود به این صورت که باید مکعب دوباره بر روی میله قرار دهید. ممکن است این بازیکن بخواهد سهام را دو برابر کند در این صورت حریف یا می پذیرد و سهم دو برابر را می گیرد یا استعفا می دهد. در این زمان کسی صاحب مکعب می شود که بتواند تصرف کند. در این شرایط باید مکعب را برگردانید تا دو رو به بالا شود. در این شرایط فقط صاحب مکعب می تواند پیشنهاد دهد سهام دو برابر شود.

گامون و تخته نرد

گامون و تخته نرد

اگر فرد در پایان بازی بتواند ۱۵ مهره خود را خارج کند و حریف بتواند یک مهره خارج کند می تواند سهام فعلی را برنده شود. اما اگر حریف نتواند مهره ها را خارج کند یک گام از بازی را از دست می دهد و در این شرایط دو برابر سهام فعلی خود را از دست می دهد. اما اگر حریف مهره ها را خارج نکند و چند مهره در میله داشته باشند سهام فعلی را ۳ برابر از دست می دهد. برای این که بازی تخته نرد را انجام دهید باید قوانین تخته نرد برای حرکت مهره ها را بدانید تا روند بازی به نفع شما شود و بتوانید حریف را از بازی خارج کنید.

سخن پایانی

بیشتر بخوانید: ساخت تخته نرد با چوب درختان

دقت کنید اگر امکان بازی از دو شماره وجود نداشته باشد بازیکنان باید سهام خود را از دست می دهد و اگر هر دو شماره قابل بازی باشد باید عدد بزرگتر را بازی کند. تخته نرد بازی قدیمی است که قدمت به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. به این موضوع توجه کنید که بازی تخته نرد یک بازی استراتژی و شانسی است که باید در آن قوانین تخته نرد برای حرکت مهره ها را بدانید.

بازی تخته نرد یک بازی محبوب در ایران و سراسر جهان است. این بازی اولین بار در ایران اختراع شد و بعد ها به دلیل هیجانی که داشت تبدیل به یک بازی جهانی شد. در بازی تخته نرد باید استراتژی ها را بدانید تا بتوانید بازی را به نفع خود کنید. در صورتی مالکیت مکعب به حریف منتقل می شود که بتواند تصرف کند لذا این روند می تواند از 4 تا 8 ادامه داشته باشد.

مطالب مرتبط

خرید کادو تولد

کادوی ولنتاین

هدیه شب یلدا

هدیه سازمانی

هدایای تبلیغاتی

خرید جاعودی

خرید جعبه موزیکال

کادو روز مادر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =